top of page

​

Hej 😊

 

Du har fått denna länk av oss då du gjort en onlinebesiktning.
Nedan får du den information som behövs inför reparationen.
                                                                           

Process från besiktning till bokning:

  • Nu gör vi en skadebesiktning och gör vi en kalkyl på din skada, söker reservdelar och skicka kalkylen till försäkringsbolaget.

  • Därefter kontaktar vi er för att boka ett datum för reparationen.

​

Nedan följer information inför reparationen:

  • Lämna bilen rentvättad annars debiteras 300:- för avsköljning.

  • Töm bilen på värdesaker, vi tar ej ansvar för dem.

  • Läs igenom försäkringsvillkoren, där finns information om eventuella delkostnader och självrisker.

  • Demontera eventuell takbox & takräcken innan inlämning.

  • Se till att hjullåsnyckel finns i bilen vid inlämning.

  • Om du har en skadad registreringsskylt är de ditt jobb att beställa en ny och ta med vid inlämning för byte.

  • Vid inlämning: Parkera på våran kundparkering.  Parkeringsförbud framför grinden!

​

När blir bilen klar?

  • Skadereperation är ett hantverk, vänligen respektera att det ibland kan de ta längre tid än beräknat då skador kan vara mer omfattande innanför de yttre detaljerna.

  • Bilar är konstruerade för att uppta kraften från kollisionen vilket innebär att flera bärande förstärkningsdelar kan ta skada och detta är något som inte går att avgöra innan demontering.

  • Reservdelstillgång vid eventuella tillägg kan tyvärr komma att bli restnoterade från fabrik, vilket innebär att reparationstiden påverkas.

  • Lackeringsmomentet är den känsligaste delen av reparationen och innan det är avsynat och godkänt av våra välutbildade kontrollanter så kan ett exakt datum för utlämning ej förutses.

  • Vi ringer när bilen är färdigreparerad men om ni har frågor under reparationstiden vänligen maila oss på info@hogdalensbil.se uppge regnr som ämne.

  • Betalning av självrisker mm. betalas med kort eller kontant när bilen hämtas.

  • Om du under reparationens gång får en uppdaterad självrisk? Hör av dig till oss och dubbelkolla så självrisken även blivit uppdaterad i vårt system.

​

Vid behov av hyrbil:

Boka hyrbil inför din reparation hos  

MABI, nås på mail:
globen@mabi.se eller via telefon på 08 39 39 10

​

För kunder med Folksam

Vid behov av hyrbil:

Boka hyrbil inför din reparation hos

EUROPCAR, nås på telefon 08 640 04 85 

Intresserad av rutbyte eller offert på övrig skada i samband med ditt försäkringsärende?

Kontakta oss och meddela detta så hjälper vi dig: Info@hogdalensbil.se

Öppettider

Måndag 07.00 - 16.30

​

Tisdag 07.00 - 16.30

​

Onsdag 07.00 - 16.30

​

Torsdag 07.00 - 16.30

​

Fredag 07.00 - 14.00

​

Dag före helgdag 07.00 - 12.00

​

Rast

9.00 - 9.30

13.30 - 14.00 (Ej Fre)

​

Kontakt

Postadress

Stallarholmsvägen 24
12459 Bandhagen

​

Besöksadress

Stallarholmsvägen 24
12459 Bandhagen

Telefon: 08-992790

Mail: info@hogdalensbil.se

Om oss

Högdalens Bil & Skadecenter startade sin verksamhet 2001 då de tog över Petterssons Verkstäder som varit verksamma i Högdalen sedan 1967. Vid start arbetade ägarna, Bröderna Mats & Magnus Blom, samt Håkan Carlsson som tillsammans med två anställda bedrev service och plåtskadereparationer i Högdalen. Vid detta tillfälle låg billackeringen i Huddinge. Bolaget växte snabbt och 2004 startade man en ny billackering i fastigheten bredvid plåtverkstaden. 

Vi anlitar DEKRA för att utföra kvalitetskontroller, stickprovskontroller, allt för att du som kund ska känna dig trygg när du lämnar ditt fordon hos oss.

Välkomna in!

bottom of page