Hej 😊
Du har fått denna länk av oss då du gjort en onlinebesiktning.
Nedan får du den information som behövs inför reparationen.
Process från besiktning till bokning:
-
Nu gör vi en skadebesiktning och gör vi en kalkyl på din skada, söker reservdelar och skicka kalkylen till försäkringsbolaget.
-
Därefter kontaktar vi er för att boka ett datum för reparationen.
Nedan följer information inför reparationen:
-
Lämna bilen rentvättad annars debiteras 300:- för avsköljning.
-
Töm bilen på värdesaker, vi tar ej ansvar för dem.
-
Läs igenom försäkringsvillkoren, där finns information om eventuella delkostnader och självrisker.
-
Demontera eventuell takbox & takräcken innan inlämning.
-
Se till att hjullåsnyckel finns i bilen vid inlämning.
-
Om du har en skadad registreringsskylt är de ditt jobb att beställa en ny och ta med vid inlämning för byte.
-
Vid inlämning: Parkera på våran kundparkering. Parkeringsförbud framför grinden!
När blir bilen klar?
-
Skadereperation är ett hantverk, vänligen respektera att det ibland kan de ta längre tid än beräknat då skador kan vara mer omfattande innanför de yttre detaljerna.
-
Bilar är konstruerade för att uppta kraften från kollisionen vilket innebär att flera bärande förstärkningsdelar kan ta skada och detta är något som inte går att avgöra innan demontering.
-
Reservdelstillgång vid eventuella tillägg kan tyvärr komma att bli restnoterade från fabrik, vilket innebär att reparationstiden påverkas.
-
Lackeringsmomentet är den känsligaste delen av reparationen och innan det är avsynat och godkänt av våra välutbildade kontrollanter så kan ett exakt datum för utlämning ej förutses.
-
Vi ringer när bilen är färdigreparerad men om ni har frågor under reparationstiden vänligen maila oss på info@hogdalensbil.se uppge regnr som ämne.
-
Betalning av självrisker mm. betalas med kort eller kontant när bilen hämtas.
-
Om du under reparationens gång får en uppdaterad självrisk? Hör av dig till oss och dubbelkolla så självrisken även blivit uppdaterad i vårt system.
Vid behov av hyrbil:
Boka hyrbil inför din reparation hos
MABI, nås på mail:
globen@mabi.se eller via telefon på 08 39 39 10
För kunder med Folksam
Vid behov av hyrbil:
Boka hyrbil inför din reparation hos
EUROPCAR, nås på telefon 08 640 04 85
Intresserad av rutbyte eller offert på övrig skada i samband med ditt försäkringsärende?
Kontakta oss och meddela detta så hjälper vi dig: Info@hogdalensbil.se