top of page

Hej 😊

 

Du har fått denna länk av oss då du gjort en onlinebesiktning.
Nedan får du den information som behövs inför reparationen.
                                                                           

Process från besiktning till bokning:

  • Nu gör vi en skadebesiktning och gör vi en kalkyl på din skada, söker reservdelar och skicka kalkylen till försäkringsbolaget.

  • Därefter kontaktar vi er för att boka ett datum för reparationen.

Nedan följer information inför reparationen:

  • Lämna bilen rentvättad annars debiteras 300:- för avsköljning.

  • Töm bilen på värdesaker, vi tar ej ansvar för dem.

  • Läs igenom försäkringsvillkoren, där finns information om eventuella delkostnader och självrisker.

  • Demontera eventuell takbox & takräcken innan inlämning.

  • Se till att hjullåsnyckel finns i bilen vid inlämning.

  • Om du har en skadad registreringsskylt är de ditt jobb att beställa en ny och ta med vid inlämning för byte.

  • Vid inlämning: Parkera på våran kundparkering.  Parkeringsförbud framför grinden!

När blir bilen klar?

  • Skadereperation är ett hantverk, vänligen respektera att det ibland kan de ta längre tid än beräknat då skador kan vara mer omfattande innanför de yttre detaljerna.

  • Bilar är konstruerade för att uppta kraften från kollisionen vilket innebär att flera bärande förstärkningsdelar kan ta skada och detta är något som inte går att avgöra innan demontering.

  • Reservdelstillgång vid eventuella tillägg kan tyvärr komma att bli restnoterade från fabrik, vilket innebär att reparationstiden påverkas.

  • Lackeringsmomentet är den känsligaste delen av reparationen och innan det är avsynat och godkänt av våra välutbildade kontrollanter så kan ett exakt datum för utlämning ej förutses.

  • Vi ringer när bilen är färdigreparerad men om ni har frågor under reparationstiden vänligen maila oss på info@hogdalensbil.se uppge regnr som ämne.

  • Betalning av självrisker mm. betalas med kort eller kontant när bilen hämtas.

  • Om du under reparationens gång får en uppdaterad självrisk? Hör av dig till oss och dubbelkolla så självrisken även blivit uppdaterad i vårt system.

Vid behov av hyrbil:

Boka hyrbil inför din reparation hos  

MABI, nås på mail:
globen@mabi.se eller via telefon på 08 39 39 10

För kunder med Folksam

Vid behov av hyrbil:

Boka hyrbil inför din reparation hos

EUROPCAR, nås på telefon 08 640 04 85 

Intresserad av rutbyte eller offert på övrig skada i samband med ditt försäkringsärende?

Kontakta oss och meddela detta så hjälper vi dig: Info@hogdalensbil.se

bottom of page